tisdag 29 december 2009

Om att inte trendspana

Jag skulle aldrig få jobb som trendspanare. Jag är alldeles för långsam på att hänga med på vad som gäller. Det kan dröja något år sådär innan jag fattat att den där sångaren ju är riktigt bra eller vad som är den senaste klädtrenden. Mobiler ska vi inte tala om. Och det är inte av ointresse jag inte har koll. Eller, jo, det är det kanske. Alltså, jag är ju intresserad av en massa grejer, men det är liksom inte mig ni ska kolla på om ni vill veta vad ni ska ha på er i vår. Därmed inte sagt att jag inte har en sjusärdeles fin stil när jag sätter den sidan till.

Iallafall. Det jag ville komma fram till är att jag just upptäckt sångerskan Lily Allen och alldeles särskilt hennes motsägelsefullt nog trallvänliga dänga "Fuck you" (från albumet It´s Not Me, It´s You). Helt fantastisk. Och jag går rätt in i mitt ´repeat mode´.


Jag trycker på play nu och trallar med

7 kommentarer:

Jessica sa...

Men du, fördelen är ju att hon redan hunnit ge ut 2 skivor nu när du upptäcker henne. När jag gjorde det för ett par år sedan, fick jag nöja mig med den första och sen gå och vänta i evigheter på skiva nr 2... Men bra är hon!

Susanna sa...

Ja, det har du rätt i! :)

Himla bra är hon. Tack också för tipset om Melissa Horn.

Kram, älskade vän!

Ina sa...

Så rätt!

Anonym sa...

Åh Susanna! Jag är storkonsument av musik. Jag kan ge dig långa listor på underbara måsten. Men gillar du Lily Allen så kommer du även digga Feist och Kate Nash. För att ge dig två steg på vägen ;)

Kram Anna Lind

Susanna sa...

Ina. Ja, eller hur!! Kram!

Anna Lind. Åh, gärna spellistor - jag behöver ju all hjälp jag kan få för att hänga med. :) Och underbara måsten låter finfint - bring it on!

Kram!

Anonym sa...

men Susanna trender är ju inte viktigt, de är ju till för dem som inte vet va de själva tycker om eller i alla fall inte vågar stå för det...

Här är min nya favvo artist:
http://www.youtube.com/watch?v=YBo495Z0_7k

Hoppas att vi ses den 9:e...

Kramar Jess

Susanna sa...

Jess. Ja, det är så sant som det är sagt!!

Ska genast lyssna på din favvoartist.

Kram!