torsdag 31 december 2009

Om ett gott nytt år!

Ikväll firar jag nyår tillsammans med mina kära föräldrar och det, mina vänner, blir ett perfekt firande av den sista dagen på året. Min mamma har satt samman en fyrarättersmeny som inte går av för hackor (nu talar vi ingredienser som kalixlöjrom, hummer, champagne och oxfilé) och jag står för efterrätten.

Håller just på att göra en nyårssemifreddo som jag hittade på fina Söta saker (eller okej, det var mamma som föreslog att vi skulle göra den efter att jag tipsat henne om bloggen). Semifreddo är som glass kan man säga och receptet finns här. Jag kan säga så mycket som att smeten smakade ma-ka-lö-st.




















Bilden lånade jag från Söta saker - notera också hur snyggt mangon och hallonen passar färgerna på min blogg...!

Det här året har jag bott i tre länder och upplevt massor av saker som, i sanning, berikat mitt liv. Det här året har varit det mest utvecklande i mitt liv på alla fronter. Men nu är jag trött. Och jag känner att jag vill stänga kartongen som innehåller 2009 nu. Men innan dess vill jag hylla det här året som gav mig så mycket. Tack. Och det den tog får jag se som utveckling när jag ser tillbaka på året längre fram.

Skål på er, mina bloggvänner!

3 kommentarer:

Ina sa...

Skål!

Jessica sa...

Hur smakade det nu då? Var semifreddon lika god som smeten, eller var det som med pepparkakorna, att degen är bäst...?

Och gott nytt decennium på dig, min vän!

Susanna sa...

Jessica. Semifreddon var lika god som smeten - ett väldigt gott betyg alltså!

Tack för decennielyckönskningen - jag har stora förhoppningar på det här decenniet - tror det kommer att bli smashing! :)

Kram