onsdag 11 november 2009

Böcker & soppa!

Jag är med i en bokcirkel (jag har alltid velat vara med i en!) och igår var det dags att träffas och diskutera Alice Munros "Kärlek, vänskap, hat". Jag hade dessvärre inte hunnit läsa boken (fy!), men erbjöd mig att läsa på och berätta om författaren som kompensation.

Vi åt en supergod majssoppa med tortillas och smaskig kladdkaka, från en av Leilas kokböcker, till efterrätt.Vi tipsade varandra om en massa böcker OCH så pratade vi om att göra en roadtrip till bokmässan i Göteborg nästa höst. Längtar redan!

4 kommentarer:

Emmama sa...

Åh, vilken dröm med en bokcirkel, vill också vara med i en! Majssoppa låter intressant, hur gör man den? Jag är förkyld och vill äta soppa nästan hela tiden, ser du. Kram.

Susanna sa...

Emmama. Ja, det ÄR verkligen en dröm!! Soppan kommer från en av söta Leilas kokböcker - kollar upp och mailar dig receptet! :) Kram!

Marianne sa...

Jag har tips om en bok på min blogg i dag.

Det är rätt kul, för många böcker har bokcirkelsfrågor i slutet, så att man får hjälp att komma igång och fundera och diskutera boken. Är själv inte med i någon, men det är nog kul.

Vad ska ni läsa härnäst?

Kram!

Susanna sa...

Marianne. Åh, då ska jag gå in och kolla! :) Vi har valt något lättläst näst på tur, det blir en bok som heter "En liten hattaffär på hörnet" av Marita Conlon McKenna.

Kram!