lördag 21 november 2009

Om dagarna som älgar förbi

Dagarna bara älgar förbi och jag hänger med så gott jag kan. Jag gör en massa roliga saker ska ni veta.

En av de första dagarna jag var hemma från Afrika fick jag ett erbjudande om att börja praktisera på ett ställe som i allra högsta grad är inriktade på frågor som är direkt kopplade till min utbildning som personalvetare. Har också varit på intervju där, så jag hoppas att jag får fortsätta. Det roliga är att jag inte direkt hade tänkt på den här arbetsplatsen som direkt intressant för mig, men väl på plats känner jag mig väldigt hemma i organisationen. Och det är ganska långt ifrån det jag jobbat med tidigare!

Med det hemliga projektet var jag och åt middag på restaurang "Pontus" i torsdags och igår fick jag biljetter av självaste Laila B att vara med i Idolpubliken. Före sändningen mötte jag upp några nyfunna vänner och tog ett glas rött vin.

Och ikväll, mina vänner, ska jag gå på en stor glitter&glamourfest med min killkompis F. Det är en födelsedagsfest och kommer säkert att bli sådär glittrande svulstigt som det nästan bara blir i gayvärlden. Underbart! Det här är precis vad vi behöver, sa F.

Jag vet bara inte vad jag ska ha på mig. Men jag tänker att oavsett vad jag sätter på mig kommer det att finnas massor av killar som kommer att vara snyggare som tjejer än vad jag någonsin kan drömma om att bli. Så befriande på något vis. Jag slappnar av. Och hoppas att någon av de där killarna har med sig glittrande ögonskugga som de kan hjälpa mig att få på.

2 kommentarer:

Ina sa...

Hoppas du hade kul på glitterfesten! =)

Susanna sa...

Ina. Ja, det var superkul! :)